munnen bränner och julgodiset är klart

sådär ja!
det blev allt en del, och i alla storlekar och former. Men det är ju bara jul en gång om året, och gud vad man äter och håller på då! både mat, godis, nötter, frukt, dricka och glögg.
Och tanken slog mig på riktigt imorse.. att det är julafton i övermorgon.

jag var ju smart som vanligt att jag brännde mig i munnen på kola som var runt 100 grader.. ont som ja vet inte vad gör det iallafall! hade hällt i formarna, och sen skeden med 'smet' såg så läskande ut så jag stoppade den i munnen som man brukar göra när man bakar och ska äta smet.. men det var ju rätt så varmt kom jag på när jag stog där med skeden i munnen skrikandes. helvete vad det bränner! har gått runt och sugit på isbitar men det hjälper inte direkt..
god jul säger jag bara!

en del av godiset, och nejliksapelsiner/klementiner som jag och brorsan gjorde!


Kommentarer
Postat av: Din Hannis

Aj, det gör värsta ont att köra in dom där i apelsiner. Man får ont i tummarna :( Men det blir mys! Men Louise då, allt som ser gott ut glädjs inte munnen av... Hoppas det är bättre nu! Jag kommer sakna dig med som satan på jul men vi får ringa varann iaf. Vill höra om allt du fått och så! :D :D Älskar dig <3

2008-12-22 @ 21:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0