it feels better now

godmorgon! jag ska alldeles strax börja med allt jag ska göra inför kvällen! För nu är den här, kvällen som vi alla har väntat på ! iallafall jag och mina brudar. . domdomdom! HALLOWEEN :D höstens stora partykväll, så det ska bli rånajs!
men mycket att göra innan:
- Fixa utklädnaden
- göra hårinpackning (berättar senare)
- drickan
- Fixa naglarna
- Fixa håret
- sminket!
- Göra sig i ordning helt
ungefär.. och det första jag ska ordna är hårinpackningen och sen duscha.
man ska altså duscha efter man har haft glidmedel i håret, eftersom man inte vill gå runt med det kletet hela kvällen.
utan man smetar in det i topparna (mer än topparna om man har väldigt slitet hår, men inte hela håret!) och låter det sitta i en stund. om man har vattenbaserat glidmedel så kan man bara skölja ur håret, kanske ha i lite balsam. men om man har siliconbaserat glidmedel (som är jättebra för hud och kan vara för hår) så måste man tvätta håret efteråt väldigt noga. Silicon är ett ämne som lätt fastnar och bygger upp sig på hårståna, så tvätta noga! ha i lite balsam till sist. voila!
nu är detta bra/dåligt från varje person till person, så det kanske inte är bra för ditt hår, vem vet. Värt att prova för det blir mjukt och glansigt!

nu måste jag gå och göra den, duscha och lite annat, bloggar later! ciaoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0