bloggare, 16 år och kontrollfreak

Jag satt nyss och funderade på varför min för tillfället favoritbloggerska inte öppdaterar så ofta, och jag uppdaterar liksom fler än 4 gånger per dag! VARJE DAG! Och jag är ingen storbloggare direkt!
Har inte jag något liv? är det därför jag sitter och bloggar dag in och dag ut? Jag kanske borde hitta nån annan hobby, för jag har endå inte överdrivet många läsare! Men jag tycker det är kul att blogga, grymt kul.
Men betyder det att jag inte har nått liv?

Jag skulle inte kunna tänka mig en dag utan att uppdatera bloggen, och inte för att ni, läsare, ska ha nått att läsa, utan det är automatiskt. Nånting som jag vill göra, även om jag har läsare eller inte. Då kunde jag lika gärna suttit och skrivit ner det på datorn och sparat det i en mapp i Dokument döpt till ÖVRIGT, men här sitter jag och uppdaterar bnaf-bloggen.
Jag delar med mig av nästan allt, vad jag gör på dagarna, hur jag mår, vad jag vill ha. Det är som min dagbok, det ÄR min dagbok, fast lite modernare, och offentlig för hela världen om den så vill. Om jag inte kommer ihåg vad jag gjorde en speciell dag, då kollar jag bloggen för jag vet att det står där. Eller min almenacka.

Vet ni? jag är ett kontrollfreak, jag har tre almenackor för detta året.. tre olika. En för skolan (som alltid är med till skolan och nästan till varje lektion), en privat (där jag skriver vad jag gör om dagarna osv) och en blogg-almenacka. Det är helt sjukt, jag är 16 år (snart 17, 36 dagar!) och jag har tre almenackor. sjukt.

nej detta blev för mycket för min trötta hjärna nu hörrni,
Nu måste jag göra mig i ordning, ta en dusch och krypa ner i sängen, läsa "Expert på att rodna", den också av Katarina von Bredow, tror det är 4:e boken av henne jag läser! godnatt på er. pussen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0