samma bussresa varje morgon

alltså det här med bussresor på morgonen.. man tänker så otroligt mycket nrä man sitter där..
som tillexempel, när jag går på bussen, vad ser jag då? Jo jag ser den där tanten som alltid sitter på samma ställe, i mitten till höger precis där man går ut. Och när jag har satt sig och åker vidare, då går en man på bussen vid dansstudion med sin väska, sätter sig alltid så långt fram som möjligt, som om han inte vill gå förbi alla ungdomar som sitter längre bak i bussen. Alla går på på samma ställen (inte så konstigt egentligen) och sen sätter sig på ungefär samma ställen, deras favoritställen. Visst jag har också favoritställen, och bara på höger sida i bussen, men hur länge har tanten och mannen egentligen åkt bussen kvart i 8 på morgonen och gått och satt sig på samma ställen? Man kanske borde prova en ny plats, göra en förändring. Jag stör mig på sånt, att man fastnar i samma rutiner för länge.

Nu sitter jag i biblioteket och har nyss börjat min svenskalektion ungefär,
det sitter en kille vid datorn brevid och ger mig en obehaglig känsla, han pratar med sig själv och kletar snor på sin väska.
ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0