framtidsval viktigare än vad man tror

Ettorna på gymnasiet väljer för fullt för sin framtid nu.
Vissa har diskuterat hemma i flera veckor med föräldrarna och verkligen tänkt igenom valen de gör om sin utbildningsframtid.
Andra (som jag) har bestämt sig över en dag och väljer det som känns rätt. Impuls-val. 
Det många inte tänker på är hur viktiga dessa val faktiskt är.
Hur viktigt det är att planera sin framtid när man är 16 år gammal.
Vissa kurser man måste ha för att läsa på universitetet som man inte väljer för att man inte tror eller vill gå på universitetet.
Men tänk om man står där, 2 år senare på studenten och inte kommer in på universitetet för att man inte valde de kurser i ettan. Hur fan ska man veta sånt nu?
Här sitter jag, stressad som fan över om jag valde rätt eller fel.
Innan (igår) var det mer "äh jag väljer bara nått" för att jag inte ritkigt orkade anstränga mig och tänka efter vilka kurser jag behöver / vill gå.
Sånt resulterar senare, när det är försent.
Men nu har jag valt, det blev som det blev. Men blev det bra? det får jag ju bara hoppas!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0