Requiem for a dream

Requiem for a dream är en film jag såg förut i skolan. Lärarna hade berättat om den lite innan, och berättade om elever som fick besöka kurator osv efteråt. Vi blev såklart nyfikna på vad det var för film så vi ville se den. Idag fick vi det.
Det började som en vanlig knark-film, de knarkar och lever livet. Jag tänker inte skriva vad den handlar om men den stack iväg väldigt i handligen, allt blev kaos. Amputerade knarkararmväck, psykmorsor, flickvänner som knullar för pengar till knark osv. När filmen var slut förstod jag eric och moa som hade sett filmen passet innan att de inte klarade av att äta. tur att vi åt lunch innan filmen iallafall.. annars hade jag svält nu. Den var iallafall hemsk, men väldigt sevärd! Den var bra men man mår inte bra efteråt, jag blev deppig och nere.. eller det är jag fortfarande. Ett starkt inflytande hade filmen iallafall! Se den om ni pallar, säger jag bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0