this swineflue-hysteria is killing me

Idag, fredag den 13, tog min klass svininfluensavaccin.
Alla gick och oroade sig hela dagen och räknade ner timmarna. Hur farlig kan man tycka att en lite spruta är egentligen.. för det var ju det som var det "farliga", sprutan och INTE själva vaccinet som jag, inte är rädd för, men inte litar på. Om man säger så. Nej jag är fortfarande "oskyddad" från detta vaccin, och det kommer jag väl vara tills jag dör. Kanske i svininfluensa.. vem vet! Och då får jag helt enkelt bara skylla mig själv.
Det är mitt val, jag bestämmer över mig själv. Jag har bestämmt mig och så blev det. Har absolut inte ångrat mig och det tror jag inte att jag gör ens när jag får svininfluensa. Ja ni hör ju, jag är superberedd på den, den kommer smälla till mig i ansiktet när som helst, i can feel it. bara för jag inte tog nån spruta, jag som gillar sprutor.
Oj detta kan fortsätta hur länge som helst, men ville bara säga att ja, om jag dör helt plötsligt, så vet ni varför. Då har jag antagligen fått cancer eller nått. För svininfluensan är överdriven och inte alls så farlig för oss "vanliga" personer som är fullt friska och ett prima immunförsvar. Visst att riskgrupperna kan bli väldigt sjuka, det vet jag. Tillochmed en av mina cousines har hamnat på sjukhuset för sjukan så japp, i know it can be dangeruos! eller jobbig.

Ni får väl säga "haa-haa vad var det jag saaa" när jag ligger och är sjuk, gör det ni. då får jag helt enkelt skylla mig själv.
och ni som har tagit vaccin idag i min kära klass, hoppas ni slipper undan feber och armont och allt vad det är! Annars, passa er för alkoholen ikväll tjejer om ni är febriga!!!
puss hej


Kommentarer
Postat av: JB

Jag har inte det minsta ont än ;) har mer ont i den andra armen av träningsvärk ;)

2009-11-13 @ 18:29:56
URL: http://jbrannstrom.blogg.se/
Postat av: jenny L

ser ut som samma utsikgt från våran lägenhet på vändgatan. om jag inte ser fel?;)

2009-11-18 @ 19:13:04
Postat av: sv:

eftersom jag bor på vändgatan så stämmer det nog ganska bra (:

2009-11-21 @ 14:02:19
URL: http://bnaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0